Národní dálniční společnost; s., (NDS) v rámci připravovaného úseku dálnice D1 Turany – Hubová aktuálně zajišťuje vypracování dokumentace pro následné posouzení na vydání rozhodnutí podle vodního zákona, tzv.. vodní EIA.
\“Termín dodání této dokumentace je druhé čtvrtletí 2022 a pak bude předmětné rozhodnutí podkladem k žádosti pro vydání územního rozhodnutí stavby,\“ informovala na sociální síti NDS.
Plánovaný úsek D1 Turany – Hubová v délce 13,5 kilometru je poslední nevysoutěžený a nerozestavěný na hlavní domácí dálnici mezi Bratislavou a Košicemi. Součástí stavby budou dva tunely – Korbilka (5 851 metrů) a Havran (2 898 metrů). Předpokládané náklady na výstavbu úseku by měly dosáhnout přibližně miliardy eur. Původně se uvažovalo s financováním výstavby tohoto úseku přes projekt veřejno-soukromého partnerství (PPP), podle ministra dopravy a výstavby Andreje Doležala (nom. Jsme rodina) se s největší pravděpodobností využijí prostředky státního rozpočtu.
Připravovaný dálniční úsek Turany – Hubová patří k nejdůležitějším stavbám podle aktualizovaného harmonogramu přípravy a výstavby projektů silniční infrastruktury, který nedávno schválila vláda. „Je to plán výstavby na příštích deset let. Klíčová je dostavba D1 Turany – Hubová a D3 na Kysucích,“ přiblížil Doležal.